January 6, 2011

#DAY 1. CLEANER?!HUH!

Sepanjang cuti sebulan nih, aku sempat keje dalam tujuh hari je. Dah cari, tapi mungkin takde rezeki. Tapi, kuasa Tuhan tu maha besar. Dua minggu lepas, aku dapat keje sebagai seorang "cleaner". Maka, bermulalah perjalanan hidupku sebagai seorang cleaner. Kalau dekat Malaysia dulu, asyik kutuk pendatang2 cari keje, sekarang aku lak yang berada dalam situasi tu.


Pagi-pagi keluar rumah pukul 6.oo pagi, bersama lagi tiga orang member senasib, bawak bekal roti, kalau untung sempat la bawak nasi putih, berlauk telur, berkuah kicap. Keje memang penat, dalam sehari ade la dalam 200 ke 300kg aku kena angkut. Tapi......

Sebagai balasan di atas kerajinan kitorang, dapat la kitorang merase duit ribu2 :) Dalam seminggu ak keje nih, ak dapat 960 dollar, kalau tukar dalam ringgit, ade la nak dekat 3000 hinggit. Alhamdulillah. 

Jadi, kepada junior-junior ku yang nak datang sini bulan depan, curi lah peluang yang ade. Bukan senang ko nak kumpul duit camnih. Tapi, pepehal pun, pelajaran haruslah diutamakan dahulu ok ;)

6 comments:

nurfarah nadiah said...

hensemnye duit.hehe.. :p

fadwa said...

walaweh..pakai cek tue....
hahaha..
be strong!!

dj fresh's (farhad daud) said...

fara..duit je ke hensem oi~

eleh wawa..ni mesti ad ape2 nih.

chris federick said...

Wa okb, ape lagi? Lens baru!

(for me, not u. Thx xD )

anak pak man said...

nak! nak! nak!

dj fresh's (farhad daud) said...

chris..
lens baru..nope!
i'm going for shopping..
in Malaysia!:D


nuar..
meh datang sini..
ulwi dah buleh kawen
pakai duit gaji die.

Follow me on Facebook!

Search This Blog

Flickr!

Roy Tanck's Flickr Widget requires Flash Player 9 or better.

Get this widget at roytanck.com

Archives

Follow by Email

Followers

Total Pageviews

  © Free Blogger Templates 'Photoblog II' by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP